Dagens b-i-landsproblem

Det barkar minsann mot jul och det märks inte allra minst på fyraåringen i form av kalenderhysteri. Helst vill Ville så klart öppna flera luckor varje dag. Inte alla, utan kanske bara två åt gången, för att förgylla både morgon- och kvällsstunderna. Pappa försöker förklara att luckorna i så fall bara räcker i tolv dagar i stället för 24 som det är fram till julafton. Logiken är förstås för svår men mamma visar sig ha lösningen, eftersom hon i smyg köpt inte bara en utan två luckkalendrar som den bortskämde lille pojken kan glufsa chokladbitar ur.

Men för den sakens skull är så klart inte allt frid och fröjd, vilket framkommer flera dagar i förtid.

”Åh, jag vill inte öppna 10:an. Det är en bil där och öppnar jag luckan så går bilden på bilen sönder”, ojjar sig Ville.

Det här inlägget postades i Lyxproblem. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dagens b-i-landsproblem

  1. PaljettenQ skriver:

    Ha ha, ett slags curlande som går rakt ned i diket. De är roliga de där små 🙂

  2. Stina skriver:

    Rubriken är bäst! 🙂
    Jag känner igen problemet Ville har, fast för mig handlade det om att gummibjörnar hade ansikten. Bilar åt jag nog med god aptit. Har han öppnat lucka 24 än, då?

Kommentera

