Inte lätt att vara liten

”Det är inget kul att vara liten. Jag blir ju aldrig stor”, frågar Ville.

”Men du växer ju hela tiden. Förut var du ju en liten bebis”, svarar pappa.

”Ja, men jag vill bli stor så jag får skära med den stora kniven alldeles själv”, säger Ville.

”Jag och mamma vill vara med dig så att du kan träna utan att skära dig”, svarar pappa.

Ville nickar och säger att det där med träning är en bra sak. Men han kan ändå inte släppa att hans vuxenliv med köksarbete utan vakande ögon verkar ligga långt borta.

”Hur lång tid tar det innan jag blir vuxen? Tusen minuter?”, gissar Ville och verkar av minen att döma tycka att han nästan tagit i för mycket med sin gissning.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

