Knasigt lång tuggummihistoria

I en tuggummiautomat har mamma spenderat enkronor till Villes fördel, och inte så få heller om pappa ska tro på Villes väl utlagda historia.

”Vet du. I dag fick jag ett gult tuggummi”, säger Ville.
”Jaha!”, svarar pappa.
”Vet du vad som hände med det?”, frågar Ville.
”Nej”, svarar pappa.
”Jag tappade det!”, svarar Ville.
”Jaha!”, svarar pappa.
”Men då fick jag ett blått tuggummi. Vet du vad som hände med det?”, undrar Ville.
”Nej”, svarar pappa.
”Jag tappade det!”, svarar Ville.
”Jaha!”, svarar pappa.
”Men då fick jag ett rött tuggummi. Vet du vad som hände med det?”, undrar Ville.
”Nej”, svarar pappa.
”Det åt jag upp!”, svarar Ville och tillägger:
”Knasigt va?!”.
”Eh… jaha…?”, svarar pappa.

Det här inlägget postades i Evighetsförklaringar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

